11 juni 2010

PVVD


Ik probeer mij voor te stellen dat ik in Frankrijk woon en dat daar een partij wordt opgericht en flink aanhang krijgt die zich tegen buitenlanders keert.
Hun partijleider zegt dat het niet om mij persoonlijk gaat, maar wel dat van alle buitenlanders de Nederlanders met omwille van hun zwartekousenkerk minderwaardig zijn.
Hoe zal dat voelen?
In Nederland heeft een partij een overweldigend succes behaald, o.a. door voor te stellen om een heffing op hoofddoekjes in te willen voeren. In ruil voor een jaarlijks te betalen bedrag van €1000,00 krijgen moslima's permissie om een hoofddoek te dragen.
Zelfs paarden hebben geen kop maar een hoofd.
Echter een gevierd politicus in Nederland mag het hoofd van moslima's met het woord kop betitelen en hun religieuze symbool als vod neer zetten.
Ik hoorde het commentaar van een Duitse journaliste; zei sprak van een ongehoorde bestialiteit door zo te redeneren.
Nederlanders grinniken er een beetje over en helpen deze man aan een overweldigende verkiezingsoverwinning. In een dag is de partij volkomen salonfähig. Alle overige partijen vinden nu dat er serieus met de PVV moet worden onderhandeld...de kiezer heeft immers altijd gelijk!
Als ik doe wat ik in de eerste regels opperde dan kan ik mij een beetje inleven hoe momenteel Turken en Marokkanen zich in Nederland moeten voelen.
Ik hoop dat Wilders binnenkort de ministerspost van economische zaken vervult en dat hij de handelsbelangen van ons land in het Midden-Oosten gaat veiligstellen. Ik ben benieuwd naar de reactie van het VNO.

Geen opmerkingen: