1 juni 2010

GSM/UMTS

Je leest of hoort tegenwoordig weinig meer over de schadelijkheid van UMTS. Door het gebruik van mobiele telefoons en de bijbehorende zend- en ontvangstapparatuur in de stedelijke omgeving zouden kanaries op hun stokjes verschroeien en elke mobiele telefoongebruiker zou spontaan aan hersenkanker bezwijken of in het gunstigste geval steriel worden.
In het begin heb ik de berichten over de mogelijke invloed van straling op de gezondheid een beetje gevolgd omdat vlak bij mijn huis een radiozendmast staat met daarop vele verschillende zenders. Echter de kippen bleven aan de leg, de hond kwispelde gewoon door, de kinderen groeiden voorspoedig op en mijn huwelijk bleef harmonieus, dus al vlug verloor dit onderwerp mijn belangstelling.
Wat schetst nu mijn verbazing te ontdekken dat de schadelijkheid van radiostraling nog steeds een item op de reclamepagina's van de ANWB-Kampioen blijkt te zijn. Naast de magnetische armbanden tegen hernia en seniliteit kun je je blijkbaar ook wapenen tegen de gevaren van straling, als je maar betaalt. Ook op internet barst het van sites die deze rotzooi aanbieden.
Genoeg werk voor de Vereniging tegen Kwakzalverij!

2 opmerkingen:

Sanne zei

Toevallig gisteren een hele documentaire gezien over dit onderwerp, schijnt toch wel schadelijk voor je gezondheid te zijn.

Herman zei

Precies: SCHIJNT!