21 juli 2010

Andorra

Een paar dagen met mijn dochter rondgestapt in de bergen van Andorra.
De bedoeling was naar de Bereche Roland, bij Gavarnie, te gaan, maar de berghut daar is de drukste van de hele Pyreneeën en daar had ik geen trek in.
Ooit had ik achter Pas de la Casa een dagtochtje gemaakt en daar wilde ik nu wel eens terugkeren.
Het werd een geweldig mooie wandeling met leuke alpinistische momenten. De grootste verrassing was de berghut. Ik kende deze nog als een nette onbemande refuge, maar nu kwamen we in een prachtige gerenouveerde en bemande hut.
Dat betekende dat we veel overbodige bagage hadden mee gesleept.
We bleken de enige gasten te zijn en kregen dus een eigen kamer met heerlijk zachte bedden, kussen en warme dekens.
Daar een verlate verjaardagsborrel gedronken en daarna was er een drie-gangen maaltijd met een geweldige rode wijn die meehielp dat we evenlater als twee blokken in slaap vielen.
Vandaag was een zware dag omdat we terug moesten naar Montouliers. (http://www.hiking-site.nl/dezesite_summitvlaggen.php 2629m)
Veel klimwerk over steenvelden, steile afdalingen, waarbij ik mijn knieën zoveel mogelijk wilde ontzien en tenslotte de lange autorit naar huis.
Maar wat hebben we genoten.

1 opmerking:

10 zei

Geweldig om te lezen dat een Andorra-ervaring ook heel mooi en rustig kan zijn als je maar de juiste weg kent, de juiste kennis hebt en goed voorbereid bent.
Het was genieten van je korte verslag en maakte onze mislukte Andorra-wandel-actie helemaal goed.