7 juli 2010

Jachtseizoen

Vroeg ben ik wakker gemaakt door een terreinwagen die langs het huis reed.
"Het jachtseizoen is al een week geopend, het zal een jager zijn die achter de zwijnen aangaat", was mijn gedachte.
Wat uren later ben ik doende om in te pakken voor de vakantie in Frankrijk. Echter iemand die mij bezig ziet zal niet denken dat ik op vakantie ga. Ik vlooi door boekenkasten, nog meer kasten en kisten en vul, met wat ik vind en bewaren wil, verhuisdozen. De reizen naar Montouliers krijgen ook steeds meer het karakter van verhuisritten: volle auto heen, lege auto (uitgezonderd de wijn) terug.
Op mijn jacht naar spullen om mee te nemen kwam ik deze foto tegen, genomen in het jachtseizoen 1975-'76 op de Hoge Veluwe. Ik blaas daar de drift aan van "De Schuilkelder".
"'t Is me wat, drijfjacht op zwijnen vijfendertig jaar geleden", overdenk ik en vraag me af of dit nu lang- of kort geleden is.

Geen opmerkingen: