29 juli 2010

Kaarsen

Mijn bezoek aan Lourdes is een onderdeel van mijn verjaardagscadeau.
Dus nu dwaal ik rond op deze vreemde plek, die mij zo bekend en vreemd tegelijk is.
Mijn gedachten gaan uit naar familieleden en vrienden die het op dit moment niet zo makkelijk hebben.
In Lourdes kun je goede wensen makkelijk materialiseren door kaarsen te laten branden, en dat doe ik dus volop.
Natuurlijk ben ik niet de enige die dit doet, een hele kaarsenfabriek wordt aan het draaien gehouden.
Door de trillende lucht zie ik anderen de kaarsen ontsteken.
Waar zijn zij vandaan gekomen, wat zijn hun intenties?
Ik herken mensen uit India, de VS, Spanje, Schotland, de Filippijnen, veel verschillende landen dus.
Toch herken ik een overeenkomst tussen hun bedoeling en de mijne; allemaal willen we dat het iets draagbaarder wordt, makkelijker wordt, lieflijker wordt op aarde voor hen die dat het hardste nodig hebben.
Zouden zoveel kaarsen iets uitrichten?

1 opmerking:

Sanne zei

Het gaat om het gebaar....