29 juli 2010

Voordeur

Wie zijn voordeur schendt, schendt zijn aangezicht.
Een beetje een vergeten gezegde, maar ik dacht eraan toen ik de laatste hand legde aan de renovatie van de voordeur.
Op een rommelmarkt nabij Carcassonne kocht ik dit voorjaar een oude messing deurklopper. Deze vervangt nu de oude klopper die van gietijzer is. Alle deurbeslag is nu messing en het gietijzeren traliewerk heb ik opnieuw gelakt.
Af en toe stoppen voorbijgangers om de deur te bewonderen.
"Alors, c'est vraimant une belle porte!" heb ik al gehoord.
Het wordt nu hoog tijd dat ik ga deelnemen aan een vide grenier, want het is niet enkel een deurklopper die ik nu over heb!

3 opmerkingen:

Sanne zei

De deur is inderdaad erg prachtig!

Anoniem zei

Voornaam!

Jommie zei

Weer mooi gedaan, daarachter wil je wel wonen.