26 november 2010

Een wonder

Ik ben gek op wonderen en hoe vroeger in de morgen hoe beter.
Vanmorgen vroeg overkwam mij een wonder: de blauwe container, die ik gisteravond had buitengezet, werd geleegd!
Om de impact van deze handeling te begrijpen ga ik ruim een jaar terug in de tijd.
Toen werden wij verblijd met de verstrekking van alweer de vierde afvalcontainer in rij. We beschikten inmiddels al over een groene container voor gfk-afval, een grijze voor het gebruikelijke huishoudelijke afval, en een gele voor chemisch afval, die we als voorraad ton van het kippenvoer in gebruik hebben genomen.
De vierde blauwe container is bestemd voor papierafval.. Een uitkomst, vooral na het weekend als we de weekbladen en dikke weekend-edities van kranten hebben geconsumeerd.
Eens per maand wordt deze container geleegd, althans zo staat het gepland. De werkelijkheid is echter behoorlijk weerbarstig.
Elke maand heb ik hierover telefonisch contact met de ophaaldienst.
"Dit telefoongesprek kost €0,10 per minuut plus de kosten van uw provider."
"Met de ophaaldienst, wat kan ik voor u doen?"
"Graag mijn papiercontainer komen legen."
"Dat hebben we gedaan, had u hem wel op tijd buiten gezet?"
"Jawel, dat heb ik de avond van te voren al gedaan."
"Dat is vreemd, is hij bij de buren wel geleegd?"
"Ik heb geen buren, dus dat kan ik niet weten en vreemd kunt u het niet noemen, want hij wordt nooit opgehaald zonder een telefoontje van mijn kant."
"U heeft gelijk, nu zie ik het op mijn scherm, al 11 keer niet op tijd geleegd. Wat vervelend voor u. Aankomende dinsdag komen we hem legen. Zult u hem wel op tijd aan de straat zetten?"
"Hè mevrouw, nou werd het net een menselijk gesprek. Wat jammer dat u dit  nu beëindigt met zo'n gereformeerd opmerking!"
"Eh sorry, nou doei en nog een prettige dag verder."

3 opmerkingen:

Anoniem zei

je hebt wel buren ! Al is het inderdaad niet direct naast de deur. Je blauwe container heb ik niet gezien. We hebben het toch over de 26e, dus gisteren hè? Toen stond ook voor eht eerst (!) zo'n blauwe makker bij mij voor de deur! (Niet gezien?) na een (te?) vroegtijdig "meldingsmailtje" van mijn kant. "ja we zullen de chauffeurs inseinen" Nou mooi niet, ze reden kennelijk "stillekens mijn huisje voorbij" Maar kwamen wel bij jou, hoe wonderlijk. Wat moet ik nu doen ? Ook "hun" bellen, of Youp bellen?
groet, JaRou

10 zei

oh, Herman, ik lach me een bult bij deze post!

Sanne zei

Het is een wonder....