20 november 2010

Vraag 69

Met mijn vragen wil ik een paradox creëren waarbinnen een plaats is waar niet een antwoord te vinden is, maar vele antwoorden. Die plaats waar het antwoord aanwezig lijkt te zijn, is niets anders dan de geboorteplaats van vele nieuwe vragen.
Zelf vind ik, dat zolang wij vragen blijven stellen, wij vrij zijn, vrij te voelen en uit te drukken wie wij zijn.
In antwoord op vragen over de technische kant wil ik het volgende verklappen.
Ik ontwerp de vraag met behulp van Photoshop CS5. De grootte is altijd een vierkant van 1204 x 1204 pixels met een resolutie van 72 p/inch. Het tekenen deed ik aanvankelijk met een Wacom pen tablet, maar al snel ging ik over op het gebruik van de muis met een lijndikte van 9 punt.
Het is verschilt vaak  wat er het eerste is: de tekening of de tekst!

2 opmerkingen:

10 zei

Erg knap dat je leesbaar kunt schrijven met een muis en zo strak kan tekenen! Ik oefen me een bult voor m'n dagelijks werk in de virtuele werelden, maar blijf jammerlijk falen om mooie soepele lijntjes te tekenen, ikkannutniet!

Herman zei

Dank je wel. De bedoeling is juist het niet zo strak te krijgen, niet zo gelikt.