5 december 2011

Braque allemand

De jachthondenwereld bestaat hier voornamelijk uit Epagneuls breton. Te gebruiken voor van alles, enkel voor de varkensjacht wordt wat grover geschut ingezet. En het barst dit jaar van de varkens.
Bijna dagelijks is er rond mijn dorp wel een jachtpartij, waarbij ik overigens van harte wordt uitgenodigd.
Mijn Hollandse jachtverleden is bekend en jagen is hier voor een belangrijk gedeelte nog bestrijden wat teveel is. Als ik de prijs voor het jagen hier vergelijk met de Veluwe dan is het  (€140 per jaar) belachelijk goedkoop. Regelmatig wordt mijn hond jaloers bekeken en moet ik uitleggen wat voor ras zij is en welke haar kwaliteiten zijn.
Mijn Braque allemand kwam vandaag ineens naast mij lopen met een stokbrood in haar bek. Zij vertoont dus al versnelde aanpassingsverschijnselen: glaasje wijn en een stukje paturain erbij en Tanna is verworden tot Braque français!

1 opmerking:

Jommie zei

waar zou ze die vandaan hebben!
Liefs.