3 december 2011


Tijdens een wandeling in de middag begon het te regenen. Ik had geen jas bij mij, het is immers alle dagen nog zo zacht. De regen was zo minimaal dat ik niet echt nat kon worden. Toen ik onder de lindebomen doorliep, de heuvel op, verbaasde ik mij over het groene blad dat deze bomen nog droegen.
In Nederland had ik de leilinden voor het huis al midden september gesnoeid. Het blad was toen al herfstig en met de gedachte dat het daardoor wat lichter in huis zou worden en omdat ik mij afvroeg: "Straks is er niemand die dit snoeiwerk zal uitvoeren",  heb ik het snoeiwerk toen al gedaan.
Nu loop ik onder groene bladeren.
Is het een raar jaar, of is het hier altijd zo begin december?
Als ik boven kom, zie ik onder de regenwolken door de bergketen van de Pyreneeën. Op de Canigou, bijna honderd kilometer verderop, ligt verse sneeuw.
Zou de winter nu in aantocht zijn?

1 opmerking:

10 zei

Schitterend beeld, de Pyreneen in dit licht.
Ook hier zijn de lindebomen nog groen, hier en daar een geel randje, daar is alles mee gezegd.
Het zachte is er hier wel af, toch is de winter nog ver te zoeken aan de voet van het centraal massief.