22 december 2011

Kersttijd

Het is kersttijd.
Drie dagen geleden werd mij een haas overhandigd die een paar uur eerder was geschoten. Een prachtig gebaar in deze donkere dagen, alhoewel, wat heet donker. Vandaag een heerlijke wandeling gemaakt, die om vier uur begon en nog in het avondlicht eindigde om half zes en dat bij achttien graden. 
Toch een kerstboom versierd en nu ook nog die haas.
Vanmiddag vond ik hem adellijk genoeg, dus moest hij maar eens uit zijn jasje.
Inmiddels is hij opgedeeld in panklare delen.
Telefoon: "Het is een beetje laat, maar hierbij worden jullie van harte uitgenodigd voor een kerstmaal, er wordt haas geserveerd!"
Daar gaat mijn verse haas, gevacumeerd de diepvries in.
Ik ben benieuwd wanneer hij (het is eigenlijk een zij) op tafel belandt.

3 opmerkingen:

Sanne zei

Tip: rond 23 januari mag de haas uit de vriezer!!!
Fijne feestdagen! Liefs S

Anoniem zei

Altijd nog goed voor een lekkere hazepeper! In huize jaRou: dit jaar op aandrang van "aanwas en aanhang" wordt het morgen op de Ugchelse berg Kalkoen in de oven. Smakelijk eten en groet, jaRou

Herman zei

Jaap. je moest eens weten hoeveel opmerkingen ik via de mail kreeg over deze "enge" beesten. De mens is tegenwoordig behoorlijk vervreemd van z'n eigen voedselpakket. Zou dat komen door al die doosjes met vlees in de supermarkt?