18 juli 2009

Minitrip

Morgen is mijn verjaardag en aangezien het nu mijn achttiende priemgetal betreft is dit voor mevrouw L. aanleiding mij te verrassen met een minitrip door vier departementen en een bezoek aan twee cirque's. Zo stonden we ons om elf uur vanmorgen te vergapen aan het Cirque de Mourèze. Eerst gebruikten we daar de lunch en ter compensatie maakten we een wandeling door het cirque om de dolomieten te bewonderen.Sommige hadden werkelijk inspirerende vormen.
De erosie verloopt zeer snel, rotsblokken kun je in je hand verkruimelen, zelden zag ik zulk fijn zand, meel is er nog grof bij.
Die avond dineerden en sliepen we in Hotel La Croix Blanche in Lodève, ook alweer zo'n verrassing. Vijftien jaar geleden werden we daar als vorsten binnengehaald en nu weer. Zelfs de eetzaal was onveranderd (bij navraag bleek dit al meer dan 85 jaar het geval) en het eten weer even goed. Nog een verrassing; op de wijnkaart een Voûlte Gasparets.
Benieuwd wat morgen brengen zal (ik lijk wel een kind met verjaardagspret)!

Geen opmerkingen: