11 juli 2009

Koopje

In mijn jonge jaren ging ik nog wel eens 's nachts voor een winkel posten om de volgende dag als eerste binnen te komen voor een speciaal koopje. Zo kocht ik mijn eerste Minox-B voor vijf benzinebonnen in 1971 bij De Booys in Arnhem.
Hier in Frankrijk zag ik in de krant een reclame van Lidl. Het pand in Lézignan zou feestelijk worden heropend en dit zou gepaard gaan met allerlei aanbiedingen. Eén daarvan was een LCD-scherm van 22" voor een weggeefprijs. Dus ik heb het weer eens geprobeerd en warempel het is gelukt. Ik was met mijn 187cm toch de langste van alle bezoekers en daardoor had ik enig gezag en kon dus gemakkelijk voordringen en werd ik de gelukkige eigenaar van een nieuw scherm voor mijn pc. De Fransen kwamen vooral voor mobi's.
In het verkeer valt het behoorlijk op dat ze hier nog niet van bluetooth hebben gehoord, dus laat staan van handsfree bellen. Geen wonder dat je nogal wat auto's op vreemde plekken buiten de verharde weg gebuiteld ziet staan. Als uitdeuker moet je hier een behoorlijke borerham kunnen verdienen.

Geen opmerkingen: