15 april 2009

Tanken

Het was weer eens zover, benzine in de plaats van diesel in mijn auto getankt. Dit is nu de derde keer dat ik dit mijzelf laat overkomen. Altijd weer een heel gedoe; de Wegenwacht moet er bij gehaald worden om de juist gekochte benzine weg te pompen, een hoop tijd en geld. Ik ben niet de enige die dit overkomt. Per dag rukt de Wegenwacht tien keer uit om domkoppen zoals ik, weer op weg te helpen.

Komt nou niemand op het idee om de monding van de brandstofslang zo'n vorm te geven dat benzine alleen nog maar in een benzineauto en diesel alleen in een dieselauto getankt kan worden? Want al die verschillende kleuren aan de pomp helpen duidelijk onvoldoende (overigens is tien procent van de mannen kleurenblind). Als de constructeurs van die pompen nu eens een middagje met de blokkendoos gaan spelen, dan doen ze vast een belangwekkende uitvinding in mijn voordeel.
Met dank.

Geen opmerkingen: