25 april 2010

Poot

Een van de venijnigste gedichten uit de Nederlandse literatuur is het grafschrift waarmee Gerrit van de Linde alias De Schoolmeester zijn collega Hubert Korneliszoon Poot (1689-1733) bijzette:
'Hier ligt Poot / Hij is dood.'
Het inspireerde mij tot mijn eigen grafschrift:
'Als u hier gaat graven zult u vinden,
De verteerde resten van Herman Linde'.
Terug naar poot: inmiddels zijn 16 dagen verstreken sinds Tanna haar poot brak. Grote moeite kostte het om te vermijden dat zij het verband opvrat en de wonden open zou likken. Het is haar meerdere malen bijna gelukt om dit te bereiken. Geen "lampenkap" om haar kop of muilkorf konden dit voorkomen. Toen kwam ik op het idee om als laatste verbandlaag kippengaas te gebruiken. Dit voldeed prima, goed genoeg voor een patent!
Inmiddels lijkt alles prima geheeld en elke dag zal het manken wel wat minder worden. Perfecte timing, want morgen ga ik het ziekenhuis in om aan mijn knie te laten sleutelen.

3 opmerkingen:

Jommie zei

Wat 'n goed idee. Fijn dat het de goede kant op gaat.Dus ze is mee geweest tussen de sleutelbloemen zo te zien.
Liefs.

Jommie zei

P.S.Niet het sleutelbloemenveld bij nader inzien.

Herman zei

We wachten af.
Vive La Poste!