6 april 2010

Varken


Terwijl ik over het platteland reed passeerde ik een varkenmestbestdrijf.
Tegen een hek stond een varken geleund met een sigaretje in zijn bek en hij had gek gebnoeg ook nog een houten poot.
"Wat een vreemde reclame-uiting" dacht ik, toen ik hem voorbij reed en tot mijn stomme verbazing zwaaide het varken vriendelijk naar mij.
Iets verder stond een boer naast zijn tractor. Ik stopte bij hem en vroeg wat dat voor een raar varken ik had gezien.
"Een rokend varken met een prothese? Wel, dat is een varken van mij, aldus de boer. Een geweldig sympathiek varken, mag ik wel zeggen. Hij heeft ondermeer mijn huwelijk gered. Avonden heeft hij opgeofferd met gesprekssessies, waarbij zijn inbreng onontbeerlijk was.
Als het hier druk op de weg is dan helpt hij mijn kinderen veilig naar school door een eindje met ze mee te fietsen.
Eens is mijn vrouw lelijk komen te vallen. Dankzij mijn varken heeft zij het overleefd. Hij belde 112, deed mond-op-mondbeademing en heeft haar been gespalkt en is meegegaan met de ambulance.
Ja meneer, dat varken is een echte vriend, een voorbeeldig varken, alleen jammer dat’ie rookt, een slecht voorbeeld voor mijn kinderen.”
"Mag ik u vragen waarom dat varken een houten poot heeft?”
“Dat lijkt mij duidelijk” vervolgde de boer, “zo’n sympathiek varken eet je toch niet in één keer op?”
Stomverbaasd vervolgde ik mijn route.

3 opmerkingen:

Jommie zei

Wat 'n grappig verhaal!

Anoniem zei

Wat een geweldig verhaal. Ben blij dat het echt een 1 aprilgrap was, anders hadden we dit moeten missen.

Herman zei

Dank, dank, daar doen we het voor.....