13 augustus 2010

Internet

Was dat even schrikken: geen internetverbinding.
De router, decoder, hub, alles uit het stopcontact, resetten, uit- en aanzetten, niets hielp. Aan de voorkant knipperden lampjes in vreemde ritme's in al even vreemde kleurencombinaties. Ik voel me op zo'n moment zo onthand en zo stom. Zoiets gebeurt ook altijd als de provider naar bed is, of als de telefoonlijnen overbelast zijn.
Tegelijkertijd merk ik dus hoe afhankelijk ik van internet ben geworden. Geen bank- en girozaken kunnen meer afgehandeld worden, het e-mailverkeer is tot staan gebracht en er liepen juist een paar actuele discussies.
Ik heb er zelfs slecht van geslapen... het moet niet gekker worden.
Vanmorgen kwam de zon weer op en op even natuurlijke wijze was de verbinding met internet hersteld.
Internet maakt dus een onderdeel uit van de getijden, soms is het even doodtij!

Geen opmerkingen: