11 augustus 2010

Piercing

Meestal zie ik ze bij de meisjes achter de Kassa, door de wenkbrauw zit een piercinkje, of nog erger door een neusvleugel.
Vorige week zag ik een mij bekende serveerster plotseling toegerust met een piercing onder haar onderlip.
Waarom zie ik toch al die taboe-tatoeages uit de bilnaad omhoog kruipen bij de kinderen die in de pauze staan te roken voor het VMBO?
Waarom zie ik die ontblote buikjes met een ringetje door de navel het meeste in straten, die tijdens het WK fel oranje zijn gekleurd?
Waarom zit die doorboorde neusvleugel meestal vast aan een overjarige blondine.
Het bracht mij aan het denken, waarom zie ik die mutaluaties meestal bij de mensen met de minst spannende beroepen?
Mankeert er iets aan mijn waarnemingsvermogen of ben ik doof geworden voor mij onbekende signalen?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een onzin. Piercings en tatoeages hebben niks met je opleiding of werk te maken. Ikzelf heb vroeger ook heel wat piercings gedragen (draag er nu nog maar een paar) en ik heb een gymnasiumdiploma en daarna gestudeerd aan de universiteit. Het is gewoon een versiering. Als je je eraan stoort, moet je er maar niet naar kijken.

Herman zei

Nou, nou, anonymus als je zo'n bolleboos bent zou ik me maar eens in statistiek gaan verdiepen. Dan kom je er achter dat uitzonderingen niet de regel bepalen.
Trouwens wie beweert dat ik mij er aan stoor, ik vind het hoogst vermakelijk en zal hier geen opsomming geven van mijn piercings.