14 augustus 2010

Windsurfing

Ik behoor niet tot het legioen dat in schreeuwerig gekleurde fietskleding onder een aerodynamisch gevormd hoofddeksel op een race- of atb-fiets wegen of bospaden onveilig maakt.
Ik ren ook niet rond in een outfit waar Rudolf Nurejev jaloers op zou zijn.
Evenmin rijd ik, verkleed als een Hell's Angel verstopt achter een rode zakdoek en een zwarte zonnebril onder een militante helm, op een Harley en evenmin toer ik in het weekend rond in een open cabriolet met een een petje op en een te blonde dame naast mij.
Kortom, ik heb het idee dat ik zonder kleerscheuren door de midlifecrisis ben gerold.
Maar nou heb ik vandaag toch een wetsuit aangeschaft en hij bleek mij nog te passen ook!
Ooit was ik een fanatieke wedstrijdsurfer.
Nu kan ik mijzelf dat bijna niet meer voorstellen, maar in 1975 deed ik mee aan de gewestelijke kampioenschappen windsurfing en surfte ik het gehele jaar binnen de top-tien.
Deze zomer zat ik vaak aan de rand van het Lac Jouarres naar de surfers te kijken. Hoe zou het zijn dat weer eens te doen?
Met de aankoop van dit pak is er geen weg terug meer mogelijk.
Morgen eens kijken of de muizen mijn zeil niet hebben aangevreten!

5 opmerkingen:

Jommie zei

Ik hoop dat een keer te mogen meemaken! Leuk hoor. Liefs.

Herman zei

Een wedstrijdje tijdens de tramontane?

10 zei

het staat je erg erg goed, dat moet gezegd!

Sanne zei

Strak in het pak! Geweldig!

Herman zei

Jongens, laat mij niet blozen.
Je moet zo'n pak zien als een supercorset. Ik weet nu hoe een slavink zich voelt.