21 augustus 2010

Wiel Bellemakers

Vanmiddag ging pater lazarist Wiel Bellemakers voor de laatste keer voor in de Eucharistieviering in de Heldringkerk in Hoenderloo.
Ik vecht tegen het gevoel dat ik mij in de steek gelaten voel.
Na meer dan 40 jaar verdient hij het zeker met emeritaat te gaan, en mag hem natuurlijk zijn vertrek absoluut niet kwalijk worden genomen, maar missen zal ik hem zeker, en met mij velen.
Het kleine kerkje was stampvol en af en toe werd er een traantje weggepinkt. Bellemakers is een begenadigd spreker met een bijzondere kijk op de wereld en zijn kerk en een herder pur sang.
"Zai jian, goede Wiel!"
Nu de pater vertrokken is, zal ik vast een tijdje "kerkloos" ronddolen.
Maar ergens onderweg vind ik vast wel weer een verrassing die mij de weg zal wijzen!

Geen opmerkingen: