16 augustus 2010

Scrapbook

Soms klik ik naar "volgende blog".
Het levert vaak een verrassende ontmoeting op met iemand die echt iets te vertellen heeft.
Echter steeds vaker kom ik op blogs terecht van mensen die bezig zijn hun "scrapbook" te publiceren.
God mag weten wat een scrapbook is, want als ik zo'n ding zou verzinnen dan zou ik dat zeer geheim houden en vooral niet publiceren.
Het is een soort van plakboek, fotoboek, dagboek op een kindermeisjes-achtige manier uitgevoerd; vol, druk, protserig; als een benauwde kamer vol ooms en tante's, advocaat en sigarenrook.
Als volgestampte negentiende eeuwse biedemeijer interieurs schreeuwen deze scrapbooks mij toe: "Doe mij dicht, nu, onmiddelijk!"
Heb ik iets gemist, is er een nieuwe trend, is er een plotselinge hype?"
Heb ik iets gemist, is er een nieuwe mode uit de underground, wat is hier aan de hand?

2 opmerkingen:

Sanne zei

Het scrapbook fenomeen ken ik al een paar jaar. Een oud collega hield zich hier fanatiek mee bezig en liet deze ook zien op het werk.
Begrijp het zelf ook niet helemaal, geef mij maar gewoon een fotoalbum of een dagboek......

Anoniem zei

Ik heb er ook nog nooit van gehoord hoor....

Ja ja Kim hier!

Herman en Gaby, wij willen jullie toch even bedanken voor het espresso apparaat! Morgen zullen we ons eerste bakkie proeven! Super, bedankt.

Tot gauw.

PS leuke site!

Groet Emiel en Kim