22 december 2010

Kersthaas

Het is hier lastig, als je niet zelf door de velden zwerft turend over de korrel van een jachtgeweer, om een kersthaas te bemachtigen.
Je moet daarvoor bij een jager zijn. Een paar jaar geleden kon ik er een kopen, niet ontweid en stijf bevroren, voor vijftig euro. Nou mag een haas wat kosten, maar zo'n vermogen voor een diepvries-do-it-yourself-haas was mij wel iets te gortig; dat vroeg om een " Non, merci!".
Deze keer heb ik dus haas meegenomen uit Nederland en of de duvel met hazen speelt, dat had ik niet hoeven doen!
Al op de eerste dag van aankomst kreeg ik van de buurvrouw te horen dat haar schoonzoon speciaal voor ons (!) een haas had geschoten. Ook de buren gooien het wild in z'n geheel de diepvries in, zeker een lokaal gebruik, maar een ontzettend attent gebaar.
Enfin, de haas heeft  een paar dagen in de keuken mogen rondkijken en inmiddels zwemt hij, opgedeeld in onderdelen, door een marinade van Madiran en Minervois.  
Iedereen kan dus aanschuiven; haas genoeg!

1 opmerking:

Sanne zei

Jammie!!!!!
Helaas kan ik niet langskomen!