9 december 2010

Niets doen

Niet echt uitnodigend om met dit weer even te gaan niksen in de vrieskou.
Toch stemde de mededeling op deze bank mij tot nadenken.
Wat zijn wij toch een verschrikkelijk doenig volk.
"De wereld gaat aan vlijt ten onder" is een boek van Max Dendermonde waarvan ik mij enkel nog de titel herinner. Heel Nederland gaat continu op de schop en wordt elke tien jaar herbouwd.
Het valt mij steeds meer op hoe gestrest de samenleving is geworden.
"Wordt het niets eens tijd dat je van baan veranderd?" is een veel gestelde vraag.
Steeds meer prikkels, steeds meer hollen en vliegen.
Even zitten.
Even nadenken of proberen helemaal niet te denken.
Je kunt niet veel fouten maken als je dat doet.
Als het weer wat uitnodigender is zal ik toch nog eens naar deze bank wandelen!

3 opmerkingen:

10 zei

En het zo fijn om regelmatig even niets te doen, zo rustgevend, goed voor een mens!

Sanne zei

hmmmm waar staat dat bankje?

Herman zei

www.bosapeldoorn.nl