12 januari 2011

Haan Roy

Zoals ik een paar dagen geleden al opmerkte, mijn kippen zijn verworden tot sufkippen. Er komt geen geluid en geen ei meer uit. Je ziet ze ook niet meer buiten, deze hokbewoners.
Tot vandaag!
Gisteravond in het donker heb ik als verrassing een haan bij de kippen gezet. Vandaag begon weliswaar nog niet met gekukel, maar de komst van deze kerel heeft er wel toe geleid dat alle meiden nu buiten lopen.
Roy (de haan is vernoemd naar de fokker en verkoper en maakt ook een koninklijke indruk) is een echte buitenhaan en alle kippen zijn voor hem gevallen en moeten, of ze willen of niet, naar buiten om hem te zien.
En ze willen hem maar wat graag zien!
Er wordt vaak gezegd: "Een man is niets zonder vrouw!"
Nou bij de hoenders is dat duidelijk andersom, de kippen waren echt aan een haan toe!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Herman Linde,

wat leuk dat de haan naar mij vernoemd is. ik denk dat hij een mooie en gelukkige toekomst heeft.

mvg Roy

10 zei

Wat een mooie!!!! Of ben ik nu ook een soort kippetje, want ik vind bijna alle hanen mooi. Blij dat ik niet graag op een stok slaap...

Jommie zei

Wat 'n prachtige haan. Veel geluk ermee.Liefs