4 januari 2011

Zonsverduistering

Op weg naar de Rozendaalse hei hoorde ik op de radio dat er een gedeeltelijke zonsverduistering op komst was. De reportage kwam van de sterrenwacht in Utrecht. De "dubbele" zonsopkomst zou plaatsvinden om kwart voor negen.
Op dat tijdstip stond ik aan de rand van de heide en was de hemel helemaal bewolkt, maar net niet dat stukje waar de zon zou opkomen.
En warempel, terwijl uit de autoradio teleurstellingen klonken omdat in Utrecht niets was waar te nemen, voltrok het kleine wonder zich voor mijn ogen: laat ik nou net op het goede moment op de goede plaats staan!
Haastig pakte ik mijn camera en had maar net de gelegenheid om een opname te maken; de zon rees zo snel dat een tweede opname niet meer mogelijk was of het moet in 2029 zijn!

1 opmerking:

Anoniem zei

Mazzel zeg je dan, OK, maar toch: je was er wel! proficiat. JaRou