19 januari 2011

Steenmannetjes

Laat ik eens even het nieuws opschrijven dat ik onthouden heb van de afgelopen vierentwintig uur:
-Jongen al drie jaar vastgeketend in kale kamer.
-Kinderen van gescheiden ouders banger, crimineler, armer.
-Dode vogels vallen massaal uit de lucht.
-Twee kinderen misbruikt op lagere school.
-PVV-ers geven het minst aan goede doelen.
-Beenhakker weg bij Feijenoord.
Als ik zo'n lijstje maak dan vraag ik mij tegelijk af waarom dit in mijn hoofd is blijven hangen en wat het mij nog doet. Zo langzamerhand zou iedereen toch volledig afgestompt moeten zijn van de vele ellende die je dagelijks via de media aangereikt krijgt.
Zou ik de hoeveelheid ellende zelf beter moeten doceren, of moet ik mij er volledig voor afsluiten?
Waarom heb ik steeds meer vragen en steeds minder antwoorden?
Hoe heerlijk is het om weer door de bergen te trekken met als enig nieuws het opduiken van steenmannetjes die mij steeds aan de juiste weg herinneren.

1 opmerking:

marianne zei

Ja, dat is zo herkenbaar. Vorig jaar en dit jaar ook een paar weken totaal vrij geweest van ook maar enig nieuwsbericht, en dat was zalig.