15 januari 2011

Polderkippen

De ganzentelling bracht mij vandaag onder andere in het weidevogelreservaat Oosterwolde, tussen Oosterwolde en Noordeinde.
Aan het einde van de Driemerkenweg, midden in de polder, stond een toom dubbelgezoomde Barnevelder kippen. Tam en geduldig stonden ze te wachten op een nieuwe eigenaar. Grote kans dat dat een havik of een sperwer wordt.
Ik ben in het buitengebied al veel tegen gekomen, gedropte honden, katten, zelfs kangoeroes, maar kippen, dat nog nooit. Ik ben dus pittig verontwaardigd, wie doet nou zoiets?
Het enige wat ik voor deze beesten kon doen is een advertentie op Marktplaats plaatsen in de hoop dat er een liefhebber is met hart voor vier verdwaalde wezen.
Dus wie nog een mooie toom zoekt: schepnet mee en maak er een leuke en nuttige zondag van!

1 opmerking:

10 zei

owwwwww wat erg, ons kippenhok is komende maanden in aanbouw, maar nog niet klaar en ik heb het plan in april naar NL te komen. Pfffff wat zou ik die dubbelgezoomde verenpluizen die eieren leggen graag adopteren zeg!!!!