5 maart 2011

Roy II

Als het leuk weer is en ik heb er de tijd voor, dan laat ik de kippen even uit de ren. Het zijn per slot van rekening mijn gevangenen niet en ze genieten er altijd zichtbaar van.
Als ik tegen vijven thuiskom dan verdringen ze zich al vaak voor de deur. Ik zeg verdringen, maar dat moet verdrongen zijn.
Afgelopen woensdag gingen we even na zessen naar het stemlokaal voor onze burgerplicht. We reden net het erf af toen ik eraan dacht dat de kippen nog los liepen. Dat komt wel als we terug zijn.
Het kwam er dus niet van en pas om tien uur 's avonds schoot het mij weer te binnen. Het bleek te laat, Reintje had zijn honger gestild met mijn kippen en enkel een paar veertjes restten van het jonge leven dat hier zo-even het  bevolkte.
Uit Barchem komt de volgende toom. Niet zulke mooie meiden als de Bielefelders, maar de haan maakt een hoop goed. Hij zal voortaan Roy de tweede heten!

2 opmerkingen:

RoyBesselink zei

Hallo Herman,

Is de bielefelderhaan overleden? Ik heb nog 2 broertjes van hem lopen.

groet roy

Jommie zei

Zullen we Roy de 2de toch eens horen kraaien?