27 mei 2009

Het haasje

Zo is er niets aan de hand en zo ben je het haasje, gelijk deze haas die ik tegenkwam in de Bennekomse Meent. Normaal zou ik er aan voorbij gelopen zijn, maar nu werd mijn aandacht zelfs zo getrokken dat ik er een foto van nam.
Een rammelaar tussen de ratelaars, is dat geen mooie alliteratie?
Bij thuiskomst vond ik het eerste kippenei. Een haas en een ei op een dag, het lijkt wel Pasen. Nu is er tenminste een eind gekomen aan die onsmakelijke winkeleieren. Uit dankbaarheid de kippen verwend met gebroken graan. Tijdens het voeren in de ren bleek dat er nog kippen waren die nu voor het eerst ontdekten waar ze konden drinken. Er wordt gezegd dat kippen wel een week zonder voer kunnen, maar geen dag zonder water; dat was dus kantje boord!

1 opmerking:

Jommie zei

In zekere zin, leven en dood, mooi.