3 mei 2009

Vide grenier - Brocante

Op naar de rommelmarkt van Le Somail.
Op de eerste mei waren er overal in de omgeving de jaarlijkse brocantes en vide greniers, op deze zondag werd dat in aantal overtroffen. We beperkten ons tot Le Somail en dat bleek een goede keus.
De beide oevers van het Canal du Midi, het dorpsplein en meerdere zijstraten waren gevuld met handelswaar in alle kwaliteiten en soorten. We genoten van het aanbod en deden leuke koopjes. Het was gezellig druk en zagen dat onze dorpsgenoten dezelfde keus hadden gemaakt. Na twee uur schuifelen ploften wij voor een middagmaal neer in het centrum. Een heerlijke maaltijd bestaande uit lekkere hapjes uit de omgeving. Na een uur hebben wij onze strooptocht voortgezet met een iets trager tempo, veroorzaakt door de rosé, die van hoge kwaliteit was.
Een uur later hielden we het voor gezien, we hadden immers genoeg vergaard en gingen we naar de vlakte van Argeliers om daar heerlijk van thee en zon te genieten. Met 25°C was het een van de eerste echte zomerdagen.

2 opmerkingen:

Sanne zei

Oh ik word al helemaal jaloers als ik al die kleedjes zie liggen langs de Canal di Midi! Ik had mij er waarschijnlijk ook goed kunnen vermaken!
Leuke dingen gescoort?
Vandaag weer voor het eerst aan het werk. Ben 4 dagen vrij geweest, wat een luxe, had bijna een vakantiegevoel!

Liefs mij

Jommie zei

Ja, ik vroeg me ook af wat jullie voor leuks en/of bijzonders hebben gevonden.Maar ja, wandelen langs het canal du midi is al leuk genoeg.Ik vond gisteren een broche op de brocante en een vaasje. De broche was ontiegelijk vuil maar na in een sopje en geborsteld met een tandenborstel kwam hij er oogverblindend uit. Peter zat lekker aan de koffie met meringuetaart. Liefs.