28 mei 2009

Schoon buro, houden zo

Ooit heb ik de cursus Effectiviteit en efficiëntie op de werkplek gevolgd. Ik vat hem maar samen als: schoon bureau, houden zo! Ik ben het meeste vergeten, behalve de voortreffelijke sauna en het zwembad recht tegenover mijn appartement. Wat ik er wel aan over heb gehouden is mijn voorliefde voor strakke beeldschermen. Niks zo erg als al die leuk bedoelde screensavers, die er niet alleen rommelig uitzien, maar ook nog eens je dure geheugen vreten. Voor wie wel is uitgekeken op dat grasveldje van Windows, hierbij een tip.
Ga naar www.chips.de/downloads/Windows-Embedded-Theme-fuer-Windows-XP_33237878.html en klik op de link Zum Download. Klik dan op de nieuw geopende pagina op de link Download-Server CHIP Online. Download vervolgens het zip-bestand. Pak dit binnengehaalde bestand uit en plaats de gehele inhoud in de map C:\WINDOWS\Resources\Themes. Als dat is gelukt, klik dan met de rechtermuisknop op een leeg stukje bureaublad en daarna in het geopende contextmenu op Eigenschappen. Klik in het geopende venster op het tabblad Thema's en kies in het selectiemenu onder Thema voor Embedded. Daarna klik je op OK en Windows XP ziet er direct een stuk strakker uit, een verademing!

3 opmerkingen:

Jommie zei

Dus niet voor Vista?

Herman zei

Nee, niet voor Vista.
Vista heeft zelf al een rustig bureaublad en dito screensaver. Het trouwens beter op een laptop GEEN vista te draaien maar XP, omdat Vista zo'n enorme aanslag op het geheugen doet. Vandaar nu ook de ontwikkeling van Windows 7.

Jommie zei

Ja, dat is zo. ik heb 'n heel rustig bureaublad.
Wat betreft laptop en Vista en geheugen, wij gebruiken de laptop voor Email en wat surfen. Er wordt niet veel gedownload, liefs.