20 februari 2010

Balkeneinde

Voorlopig even genoeg van politici.
Je kon de afgelopen tijd geen krant openslaan, geen radio aanzetten, geen televisie zien of Den Haag rolde en tolde voorbij.
Vooral J.P.B. had veel uit te leggen de afgelopen weken.
Bij het zien van hem bekruipt mij altijd de gedachte: "Waarom is die man zo populair?"
Op ieder potje past een dekseltje, is het gezegde, en dat geloof ik ook werkelijk. Iedereen kan ergens op de wereld zijn geliefde vinden; zes miljard mensen biedt immers voldoende variatie.
Als J.P.B. onder vuur ligt, dan komt er een leger van voornamelijk vrouwelijke J.P.B.-adepten in het geweer dat zijn gelijke niet kent. Ik verbaas mij over de felheid van toon waarmee zij in de vele opbelprogramma's hun leider verdedigen.
Nu inmiddels vier kabinetten-Belkenende voortijdig aan hun einde kwamen en je dus beter van Balkeneinde zou kunnen spreken, vraag ik mij af :
"Hoe zien al die volgelingen hem?"

Geen opmerkingen: