24 februari 2010

Laatste sneeuw

Veel van de blogs die ik de afgelopen tijd bezocht behandelden het fenomeen "langdurige sneeuw", tot vervelens toe.
Sinds een week lijkt dit afgelopen, dus voor mij tijd om ook een duit in het zakje te doen.
Vanmorgen kon ik met gemak nog twintig stappen over de sneeuw rond mijn huis maken, het was zelfs nog vervaarlijk glad. Gisteren dooide het met acht graden en vandaag zal het dat ook wel halen; morgen alles weg?
Als ik terugdenk over de afgelopen twee maanden, dan was daar geen somberte bij, maar enkel licht dagen. Ik zal het wel gaan missen, want het leukste was om elke morgen te ontdekken wat er allemaal rond het huis had gezworven.
Momenteel doen de edelherten moeite om de hulststruiken kaal te scheren, en dat lukt ze aardig!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Nou, laat ik dat nou ook het leukste hebben gevonden van de sneeuw. Heel veel sporen. Het deed me wel beseffen dat het kippenhok 's avonds goed op slot moest want ik herkende de vossensporen. Iedere dag geniet ik van de schrijfsels op dit blog en gelukkig kan ik er nu ook blijk van geven met de reactieknop.

Herman zei

Dank je voor je compliment. Mooie site heb jij!