13 maart 2010

Chique woning

Dat goudvinkje van gisteren herinnerde mij eraan dat het hoog tijd is om de nestkastjes rondom mijn huis schoon te maken. Dus gewapend met schroevendraaier, verfkrabber, stoffer en gasbrander alle nestkastjes schoon en steriel gemaakt. Wat een smeerkezen zijn die mezen en boomklevers die 's nachts beschutting zoeken in deze houten huisjes; tijdens het knorren poepen ze vrolijk van zich af.
Ik weet het, nestkastjes horen niet in de natuur. Ik beschouw daarom mijn erf daarom als cultuur en hangen er veertien kastjes die praktisch elk jaar allemaal bezet zijn. Uiteindelijk levert het een makkelijke prooi voor de sperwer op.Vandaag een wandelingetje over het Kroondomein gemaakt en tussen de vele beuken met tonderzwammen zat een nesthol van een boomklever, zo chic, hij kon wel ontworpen zijn door Jan des Bouvrie!
Nadat ik dit heb opgeschreven,herlees ik mijn blog van 18 maart vorig jaar en ik realiseer mij dat ik in herhalingen val.
Oppassen dus!

Geen opmerkingen: