10 maart 2010

Jan Mankes



Wanneer je de site van het Scheringa Museum voor Realisme bezoekt is dat een trieste aangelegenheid. Het museum is nu al enige maanden gesloten in verband met het bankaire gerommel van de eigenaar. Het is spijtig dat zoveel goede kunstwerken nu niet publiek zijn. Ik vind het vooral jammer dat de werken van Jan Mankes nu alleen nog maar op de museumsite te zien zijn. Als het werkelijk tot een uitverkoop komt (wat ik mij niet kan voorstellen) zal een olieschilderij van Mankes voor mij onbereikbaar blijven. De schilderijen van Mankes behoren inmiddels tot de duurste van Nederland, zeker als je de prijs per cm² rekent. Wel heb ik mevrouw L. in de loop der tijd wat etsen van Mankes geschonken, daar is nu toch een olieverfschilderij bijgekomen.
Op dit moment ligt het nog bij de lijstenmaker om op een spieraam gezet te worden, maar binnenkort.......

1 opmerking:

Jommie zei

Hartelijk gefeliciteerd met de aanwinst. Geweldig.
Al jaren heb ik een postkaart van dit schilderij, heb het altijd bewonderd. Mevr.L ook heel blij neem ik aan.
liefs.