6 september 2010

Google Earth

In gezelschap had ik juist gesproken over Google Earth en met name over de bescherming van de privacy van personen die in Street View worden getoond.
Ik herinnerde mij dat ik, tijdens mijn verblijf afgelopen winter in Montouliers, vanuit huis een autootje met een cameraopstelling op het dak voorbij had zien komen.
Ik kroop dus even achter de pc en tot mijn verbazing bleek ik in eigen persoon het bewijs dat Google de privacy van gefotografeerde personen probeert te bewaren.
Je zou bijna niet meer in toeval kunnen geloven.
Relatief ben ik zo weining in Zuid-Frankrijk en precies op het moment dat de camera klikt, sta ik daar naar te kijken vanaf het terras boven de garage.
Werkelijk wonderlijk en een beetje eng tegelijk: big brother begint aandig vorm te krijgen!

5 opmerkingen:

Sanne zei

Dit is wel heel bizar!
Wat een toeval?!

Herman zei

Ik schreef wonderlijk, maar bizar is beter!

Jommie zei

Ik dus ook achter de PC en jawel, nee, geen personen maar ons huis, auto voor de deur, kentekenplaat niet te lezen. Best grappig vond ik het. Liefs J.
Beetje droog gebleven vandaag?

Herman zei

Ook even naar ons huis op de berg gekeken, maar dat blijft dus verstopt in Street View!

Unknown zei

Hallo Herman, al heel lang prijkt jouw fotootje vrolijk in mijn volgers lijst, en pas vandaag neem ik de moeite bij je te komen kijken. Schande. Ga je volgen, vind je blog erg leuk! Dank voor je reactie!